Paul Armfield and the four good reasons – Konzertrückblick Köln vom Sonntag 06.11.2005
Message for Riff the band from JC Grimshaw – Leslie-Pinguin begleitet das Konzert – Folk-Noir at it’s best
Leslie-Pinguin Alle haben sich gefreut, dass I und ich da waren. JC Grimshaw hat die gesamte Band inklusive Techniker darauf festgenagelt, dass jeder für Mario eine Zeichnung auf einem Bierdeckel anfertigen musste. Der Lohn – sechs Bierdeckel mit flotten Zeichnungen.
In der super kleinen “Bar” (Stadt-Venlo) hat die Band mit viel Liebe zum Detail aufgebaut. Sogar der Leslie-Pinguin wurde von JAKE RODRIGUES wunderbar auf der Original Hammond-Leslie-Box drappiert und durfte das Konzert aus nächster Nähen, sozusagen life miterleben. Um 21 Uhr legte die Band unvermittelt los unter Zuhilfenahme von viel Weissbier (“I love Germany, as it has the best bier!”) und Rotwein. Wie soll man das beschreiben: Immer wieder wuchtige Passagen mit irrsinnigem Druck und einer hervorragend harmonierend Band. Es groovte, dann..
Paul and JC…geht die Band drei Schritte zurück, der Riese Paul hält sich am Kontrabass fest, und wird von schwerster Traurigkeit geschüttelt, die Haare fliegen Ihm ins Gesicht, ich sehe Ihn nicht mehr, höre Ihn schluchzen und flüstern. Dann erbarmt sich das Keyboard mit wehmütigsten Mollakkorden und schleicht sich leise von Akkord zu Akkord, von Melodie zu Melodie zu Melodie. Natürlich sind das dann grausam, geflüsterte Momente, selbstverständlich geht es mir dann schlecht bei diesen Passagen.
Paul and Jack
Wie ein Junkie warte ich auf die schnell und auf leisen Sohlen heranpirschenden druckvollen klaren Power-Riffs, die ich so brauche.
Bitte hört Euch “Evermine” an, weint und freut Euch und lacht mit der Band. Die Band ist dermassen gut, lustig und traurig, ja, eben, wie das Leben. Gegen Mitternacht, ja man brauchte noch viele Zugaben, Weissbier und Rotwein, die Säge wurde noch ordentlich zum Klagen gebracht. Eben, doch viel schöner, wie ein Zuschauer befürchtete und LAUT schrie: “Kettensägenmassaker”. Es war keine Kettensäge im Spiel, sondern ein simpler Fuchsschwanz. Jake gab uns auch eine neue Passage seines nächtlich, trunkenen Schaffens zum Besten und bekamen es auch noch halbwegs auf Deutsch übersetzt von Ihm präsentiert: always the same story: “is the glass empty or half full”. It must be full.
JC Grimshaw’s Botschaft an Riff the band: “Beware the passion for your band and the music!” – Yeah, we’ll do.
further links: Further pix from the Cologne Gig – PDF 301 KB
English translation for our only english reading friends available: Paul Armfield And The Four Good Reasons – An insider review of the concert at Cologne on November, 6th, 2005 – Message for Riff the band from J.C. Grimshaw – Leslie Pinguin attending concert – Folk-Noir at its best.
Each of them was pleased to see Inge and me and J.C. forced every single member of the band, the technician too, to draw a little picture on beer-mats for Mario. The meed: six mats with smart nice little drawings.
In the tiny little bar the band had set up their instruments with much feeling for details. Even the “Leslie-Pinguin” was placed on the original Hammond-Leslie-Box and was allowed to attend the concert close by, quasi live.
At 9 o’clock pm, with help of much Weißbier (the special Bavarian brand of beer) the band abruptly kicked off (“I love Germany as it has the best beer!”) and red wine.
How can one describe that: again and again beamy passages, lunatic pressure and an excellent harmonizing band. It was grooving and then¦.
the rest of the band stepped a little bit back, the “giant” Paul holds tight to his contrabass, is shaken of grief, his hair streamed through his face, I can’t see his eyes any longer but can hear him sob and whisper. Then the keyboard has pity with him with most melancholy minor-chords and glides softly from one accord to the next, from melody to melody to melody. Of course, these are cruel whispered moments, self-evidently I feel blue during these passages.
Like a junkie I’m waiting for the fast and silent sneaking full of pressure clear power-riffs which I need so badly.
Please listen to “Ever mine”, cry, be happy and have joy with the band, which is to such an extent that extremely good, funny and blue, yes, just like life is.
About midnight, yes, we needed as many of those encores, the band many additional Weißbier and red wine, the saw was forced to wail. Exactly, but much nicer than one guy in the audience was worrying about when he cried out loudly: “Kettensägenmassaker?”(chain-saw massacre?). But there was no chain-saw at all, it was simply a pat-saw.
Jake also let us know a new part of his nightly, minimum drunk, but creative power. He even managed to sing the more or less German translation of : always the same story: “is the glass half empty or half full”. It must be full.
J.C. Grimshaw’s message to Riff the band: “Beware the passion for your band and the music!” Yeah, we’ll do. (thank you very much, Olga Kroese for the sophisticated translation)
further links: Further pix from the Cologne Gig – PDF 301 KB